fbpx

 

Wybór miejsca, w którym odbędzie się przyjęcie weselne to bardzo ważna kwestia. Właściwie to od wyboru sali powinniście zacząć Wasze przygotowania. Wybór powinien zostać dokonany starannie, dlatego warto przygotować listę pytań jakie pomogą Wam w  dokonaniu wyboru.

Należy pamiętać, aby zawsze rozmawiać z osobą odpowiedzialną za organizowanie uroczystości w danym lokalu. Najlepiej wcześniej umówić się na spotkanie telefonicznie, bądź mailowo. Na samym początku odrzućcie lokale, które nie spełniają Waszych kryteriów – przede wszystkim odrzućcie sale, które nie oferują liczby miejsc na zaproszoną przez Was liczbę gości. Jeżeli planujecie organizację noclegu dla gości, zrezygnujcie z sal, które nie oferują bazy noclegowej.

Poniżej przedstawiamy listę 25 pytań jakie warto zadać menadżerowi sali podczas spotkania, przed podpisaniem umowy z danym obiektem:

  1. Jaki jest koszt menu od osoby w danym lokalu ?
  2. Czy w cenie menu lokal oferuje:
  • tort
  • ciasta
  • nielimitowaną kawę i herbatę
  • nielimitowane zimne napoje
  • owoce
  • alkohol
  • wiejski stół
  • dekoracje sali
  • pokój dla Nowożeńców
  1. Jaka jest różnica w cenie menu, jeżeli zorganizujemy wesele w innym dniu tygodnia niż sobota?
  2. Na ile osób przystosowana jest sala weselna i czy istnieje wymagana minimalna liczba gości ?
  3. Jakie dopłaty obowiązują poniżej wymaganej minimalnej liczby gości?
  4. Jaki jest koszt zaliczki i czy jest ona bezzwrotna ?
  5. Jaki jest koszt menu w przypadku zaproszonych dzieci? Czy cena różni się w zależności od wieku dziecka?
  6. Jaka jest cena za wyżywienie osób obsługujących weselę: zespołu, fotografa, kamerzysty, dj’a ?
  7. Czy na danej Sali obowiązuje tzw. opłata „korkowa”, czyli za otwarcie butelek z alkoholem?
  8. Kto odpowiada za ewentualne szkody– jakie? Najlepiej sprawdzić czy istnieje zapis w umowie dotyczący zniszczeń.
  9. Ilu kelnerów obsługuje przyjęcie w danym lokalu? Na ile osób przypada jeden kelner? Czy jest możliwość dodatkowej obsługi kelnerskiej?
  10. Jaka jest godzina rozpoczęcia oraz zakończenia przyjęcie weselnego i czy czas ten można przedłużyć? Jeśli tak to czy istnieje i jaki jest dodatkowy koszt za każdą godzinę przedłużenia czasu przyjęcia?
  11. Czy obowiązuje opłata za tzw. „puste krzesła”, jeżeli goście nie dotrą na Waszą uroczystość i ile ta opłata wynosi? Od jakiej liczby nieobecnych gości obowiązuje opłata?
  12. Czy w lokalu jest miejsce przeznaczone na prywatne rzeczy Pary Młodej – prezenty, koperty?
  13. Czy dana sala dysponuje nagłośnieniem oraz sprzętem audiowizualnym? Czy jest on dostępny w cenie?
  14. Czy menadżer jest obecny w trakcie trwania przyjęcia weselnego?
  15. Czy należy wnieść opłatę w przypadku indywidualnej organizacji alkoholu lub ciast ?
  16. Jaka jest możliwość rozstawienia stołów na sali? Do kiedy należy podać ostateczną listę liczby gości oraz ich rozsadzenia?
  17. Czy dzień przed przyjęciem weselnym jest możliwość rozstawienia sprzętów muzycznych oraz dekoracji ? Ewentualnie ile godzin przed weselem istnieje taka możliwość?
  18. Czy cena obejmuję degustację dań? Kiedy się odbywa oraz na ile osób jest przewidziana?
  19. Czy w obiekcie w trakcie Waszego wesela przewidziana jest również inna uroczystość? Czy obiekt wynajmowany jest na wyłączność?
  20. Czy obiekt dysponuje sceną dla zespołu i parkietem tanecznym? Jakie są ich wymiary?
  21. Czy jest parking dla gości weselnych? Czy w związku z korzystaniem z niego obowiązuje dodatkowa opłata? Na ile pojazdów przeznaczony jest parking?
  22. Jakie są formy płatności za przyjęcie weselne? Czy ostatniej wpłaty dokonuje się przed czy po jego zakończeniu? W jakim terminie należy dokonać płatności
  23. Czy w danym obiekcie jest możliwość zorganizowania dodatkowych, wybranych przez Was atrakcji weselnych?

Pamiętajcie żeby dokładnie przejrzeć umowę, którą będziecie zawierać z danym lokalem jeszcze przed jej podpisaniem. Jeżeli jakiś zapis nie będzie Wam odpowiadał – zapytajcie czy jest możliwość jego zmiany, bądź wykreślenia. Wykażcie się dużą czujnością i podejmijcie decyzję dopiero po dogłębnej analizie i porównaniu lokali.

Jeżeli jesteście ciekawi o czym jeszcze warto wiedzieć przed zawarciem umowy, na jakie zapisy w umowie szczególnie należy zwrócić uwagę, aby nie zostać oszukanym przez właścicieli obiektu – zapraszamy do skorzystania z indywidualnych konsultacji ślubnych.

fot.pinterest.com


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

BRILLIANT WEDDING

CZEKAMY NA CIEBIE